שוק עריכת הדין והמשפטנות בישראל מוצף. קיימות מספר דרכים לפתח את קריירת המשפטנות, ואחת מהן, היכולה לפתוח דרך לקריירת משפטנות בינלאומית והזדמנויות עסקיות מגוונות, היא רישיון לעריכת דין המוכר בניו יורק. 

 

אנשים הרואים שיש למשפטן אישור לעסוק בכך גם בניו יורק, מבינים כי לאותו משפטן או עו״ד קריירה ונסיון הפורצים מחוץ לגבולות המדינה, והם יכולים לקבל שירות משפטי גם כשזה נוגע לתיקים הנוגעים ללקוחות זרים והזדמנויות עסקיות מעבר לים.

 

בנוסף, משפטנים בעלי הסמכה לעסוק בעריכת דין במדינת ניו-יורק, יכולים להיות מתאימים לעסוק גם בעבודות אחרות כגון מתן ייעוץ לחברות מקומיות ובינלאומיות, תיווך ובוררות בינלאומיים, וזכויות האדם.

 

השלב הראשון בדרך לרישיון הנכסף מתחילה בהערכת הזכאות לבחינה. 

עקרונית, כל משפטן בוגר תואר ראשון בישראל, גם ללא הסמכה או התמחות, יכול להוציא רישיון לעסוק בעריכת דין במדינת ניו-יורק בפרט ובארה״ב בכלל.

כדאי כמובן לוודא זכאות לפני הבחינה, כפי שהיא מפורסמת באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק. רצוי להיוועץ בבעלי מקצוע או בחברות המתמחות בעזרה למועמדים שרוצים להירשם לבחינת ההסמכה.

 

הבחינה נערכת בחודשים פברואר ויולי. ההרשמה צריכה להתבצע מספר חודשים טרם לכך. לבחינת פברואר ההרשמה נערכת במהלך חודש נובמבר ולבחינת יולי במהלך חודש אפריל. 

משמעות סיום ההרשמה הוא מילוי הטופס האלקטרוני באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק וביצוע התשלום לבחינה. אין הרשמה מאוחרת.

 

משנת 2016, בחינת ההסכמה במדינת ניו-יורק  מורכבת מבחינה אחידה, המכונה Uniform Bar Examination או UBE. מדובר בבחינה ברמת גבוהה ואחידה בכל מחוזות מדינת ניו-יורק, המורכבת למעשה ממספר בחינות. הבחינה מחולקת לשלושה חלקים והמועמדים חייבים לעשות ולעבור את כולם כדי לקבל ציון סופי.

הבחינה נעשית במשך יומיים (שלישי ורביעי) במשך מספר שעות (מהשעה 09:00-12:30 ובהמשך מהשעה 14:00-17:00). 

בחלק הבוקר של יום שלישי (היום הראשון של הבחינה) המועמד צריך לסיים שני Multistate Performance Test או בקיצור MPTs. בחלק המבוצע אחר הצהריים, על המועמד להשלים 6 שאלות חיבור.

הבחינה ביום רביעי (היום השני של המבחן) מורכבת ממבחן אמריקאי הנמשך 6 שעות, והכולל 200 שאלות.

 

המבחן עצמו נערך במספר ערים במדינת ניו-יורק בארה״ב- בערים אלבני, העיר ניו-יורק, וויט פליינס, ובאפולו ניתן לבצע את  הבחינה בשני המועדים, ובחודש יולי, ניתן לעשות את הבחינה גם בעיר סרטוגה ספרינגס.

מיקום הבחינה מפורסם באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק.

את החומר לבחינה ניתן למצוא באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק. עוד ניתן למצוא באתר עזרים שונים וטפסים שצריך למלא לפני שניגשים ונרשמים לבחינה. כאמור, ניתן להיעזר בחברות המתמחות בעזרה למשפטנים הרוצים להרחיב את תחומי עיסוקם.

 

ציון המעבר של לשכת עורכי הדין של מדינת ניו יורק הוא 266 מתוך 400 נקודות אפשריות. 

התוצאות נשלחות בדואר אלקטרוני למועמדים. ניתן לראות את התוצאות גם באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק. למרות שאין מועדים ספציפיים לפרסום התוצאות, ולשכת עורכי הדין אף אינו מתחייב על תאריכים כאלו, באופן היסטורי, התוצאות מפורסמות באוקטובר למבחן הנערך ביולי, ובאפריל לבחינה הנערכת בפברואר. 

 

דרישות נוספות, בנוסף למעבר בחינת ה-BAR, הנדרשות כדי לקבל את התעודה הנכספת כוללות:

  1. ביצוע בחינת הקורס המקוון של חוקי מדינת ניו-יורק הנקרא New-York Law Course או NYLC – קורס המורכב מבחינה של היבטים חשובים וייחודיים לחוקי מדינת ניו-יורק. ניתן להשלים את הקורס משנה לפני בחינת ה-BAR ועד שלוש שנים אחריה. הקורס מבוצע בזמן הנוח למועמד.
  2. ביצוע ומעבר של של הבחינה המקוונת הנקראת New-York Law Exam או NYLE – בחינה מקוונת, המורכבת מ-50 שאלות, שניתן לענות עליהן עם ספר פתוח. הבחינה כוללת חוקים וכללים הקשורים למדינת ניו-יורק. הבחינה נערכת ארבע פעמים בשנה (את המועמדים ניתן למצוא באתר לשכת עורכי הדין של מדינת ניו-יורק). כמו את ה-NYLC, ניתן להשלים את הקורס משנה לפני בחינת ה-BAR ועד שלוש שנים אחריה.  
  3. ביצוע ומעבר של בחינת ה-Multistate Professional Responsibility Examination או MPR- בחינה הנערכת ע״י איגוד הבוחנים הלאומי בארה״ב. מורכבת מ-60 שאלות הנועדות לבחון את הידע וההבנה הקשורים להתנהלות המקצועית של עורכי הדין. ניתן לבצע את הבחינה שלוש פעמים בשנה והציון נשמר ל-4 שנים מיום ביצוע הבחינה.
  4. השלמת 50 שעות התנדבות – פרו-בונו – בישראל או בארה״ב. 
  5. מילוי דרישות ה-Skills Competency – דרישה לקבלת רישיון לעסוק בעריכת דין במדינת ניו-יורק המורכבת, באופן כללי, מהוכחת ניסיון בעבודה משפטית. 

 

לאחר מילוי כל הדרישות המפורטות מעלה, יוזמן המועמד לטקס ההסמכה של עורכי הדין. 

טקס זה נערך בדר״כ כל שבוע. 

 

 נשמע מסובך?

 

חברת ברברי היא החברה הבינלאומית הגדולה בעולם המתמחה ב-Legal Education. מטרת החברה היא לעזור למועמדים שאינם אזרחי ארה״ב ולא סיימו את לימודי המשפטים בארה״ב לעבור את מבחני לשכת עורכי הדין במדינות ארה״ב השונות, בדגש על מדינת ניו-יורק וקליפורניה. 

 

החברה מציעה קורסים במקומות שונים בעולם, כולל ישראל, היכולים להתבצע גם בבית. הקורס כולל הרצאות וידאו מוקלטות, גישה לכל חומר הלימוד באופן מקוון ותמיכה באופן אישי (אחד על אחד). 

משך הקורס הוא כ-6 חודשים, וכולל 20-30 שעות לימוד שבועיות. קיים גם קורס מקוון שנמשך 10 חודשים והדורש 10-15 שעות לימוד שבועיות. הגישה לקורס המקוון יכול להתבצע מכל מקום בעולם.

 

בנוסף חברת ברברי, מלווה ותומכת במועמד מרגע הרישום, דרך הלימוד ועד מעבר הבחינה וקבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין במדינת ניו-יורק בארה״ב.

 

מידע נוסף לגבי הבחינה והקורס ניתן למצוא באתר שלנו. 

היועצים שלנו ישמחו לדבר איתכם ולהסביר לכם על הקורס ועל האופציות העומדות בפניכם.

צרו קשר היום כדי לבדוק את זכאותכם לגשת לבחינה ולברר פרטים לגבי הקורס וההרשמה. מספר המקומות מוגבל.

 

בהצלחה לכל המועמדים!